Сјајна Историја југословенског ваздухопловства са 615 слика у тексту. Ово изузетно издање, прво које се бави овом темом, дело је Саве Ј. Милића.
Ево како је завршио први српски авион.
„Први српски аероплан имао је жалосну судбину. Стојадиновић је, као пешадиски потпоручник, са својим пуком, 1912. отишао у рат на Једрене, а аероплан је остао у хангару на Бањици. На Бањици је био логор III позива, и чиче су у почетку поштовале овај чудни апарат. Али мало по мало, како је почело да захлађује, пронађу они да је платно врло добро за завијање ногу, а даске од хангара за ватру. Прво је апарат очерупан као петао, затим су погорене даске од хангара, па потом греде, док се није срушио цео хангар и претрпао остатке аероплана.
После турског рата од аероплана није било ни трага ни гласа, а ни сада се не зна где је и шта је са њим било. За његов мотор – „Anzani“ веле да је врло прозаично завршио своју каријеру, сличну судбини Домановићевог Шарца Краљевића Марка, бивши употребљен за погон јадне машине за стругање дрва на некој београдској дрвари.“
Књига је дигитално обрађена и претражива у тексту а можете је прочитати на ОВОМ ЛИНКУ.